Reklam
Haiku Yarışması için Teşekkür Ederim PDF Yazdır e-Posta

Cuma, 04 Nisan 2014 00:00

Merhabalar,

Ankara’nın Etimesgut ilçesinde cıvıl cıvıl kimi 2006 kimi 2007 doğumlu 51 tane ama hepsi de biricik  2.sınıf öğrencisinin öğretmeniyim. Çocuk haiku yarışmasının duyurusunu Bilim Çocuk Dergisinde gördüğümde çok meraklandım. Haiku denen şey neyse onu hiç tanımıyordum. Hemen sitenizi ziyaret ettim. Haiku içimizde bir yerlerde saklı olan ama adı olmayan bir şey gibiydi. İşte sitenizi ziyaret ettiğimde onun adının haiku olduğunu anladım.

 Öğrencilerime bu yarışmayı duyurmak için sabırsızlanıyordum. Yapabileceklerine inanıyordum çünkü 1.sınıftan beri sınıfta yazdırdığım her cümlenin, çözdürdüğüm her matematik probleminin resmini çizmelerini sağlıyordum. Resmin mükemmel olması değil o cümleyi ya da problemi nasıl anlattığıydı önemli olan. İki koca kulak bir hortum işte size fil. Bir yuvarlak içinde iki uzun diş dışında iki uzun kulak bir de havuç oldu tavşan. Dağınık renkli saçlar kırmızı top burun bir çocuğa palyaçoyu anlatmak için yeter de artar bile.

Öğrencilerime duyuruyu yaptım. Bir sorun vardı. Çocukların düşleri yoktu. Daha doğrusu düşlerinin düş olduğunu bilmiyorlardı. Etimesgut düşük sosyo ekonomik düzeyde bir yerdi ve çocuklar büyüklerinin madde ile ilgili hayallerini kendi düşleri olduğunu sanıyorlardı. Uzunca bir süre öğrencilerimle güzel düşlerini hayal ettik,konuştuk. Her derste konu mutlaka düşlerle ilişkilendiriliyordu.Onlara haikunun kurallarını sitenizden anladığım kadarıyla anlattım ve yazma aşamasına geldik.Serbest etkinlik derslerinde çeşit çeşit haikular yazdılar.Herkes çok heyecanlıydı,mutluydu. Bir öğrencim “ Öğretmenim ben haiku yarışmasını kazanmasam bile arkadaşımın kazanmasına çok sevinirim”dedi.Haikuları postaladık.

Öğrencilerim öyle sevdiler ki haiku yazmayı artık her şey için haiku yazmaya başladılar. Sonuçta bu yarışmayı kazanmasaydık bile “hayallerimizi”, “duygularımızın görselliğini”,”şiir sevgisini” kazanmıştık. Heyecanla sonuçların açıklanmasını beklerken,grand prize da 1 jal prize da 3 öğrencinin adını görerek öğrencilerimin içten duygularının jüri tarafından hissedilmesini yaşamak hiç maddi gücün satın alamayacağı bir mutluluktu. Şu an üzüldüğüm tek şey posta parasını bulamadığı için haikusunu gönderemeyen öğrencim. Aslında  iki öğrencinin posta ücretini sınıf olarak karşılamıştık ama bu öğrencinin ki gözden kaçmış.

Şimdi siz ödülleri gönderince haikuyu tanıtan ,kazanan kazanmayan tüm çocukların haikularının sergilendiği , yaşadığımız süreçteki heyecan  ve mutluluklarımızı anlatan bir haiku günü etkinliği düzenleyerek tüm okulu davet etmeyi planlıyorum inşallah.

Öğrencilerim  ve kendi adıma size çok çok teşekkür ederim.

                                                                                                    Hafize Mihriban SEZER

Haydar Alper Hilaloğlu’nun (grand prize),Öykünaz Yılmaz’ın (jal prize),Betül Can’ın (jal prize),Burak Kara’nın (jal Prize),Bayram Hamza Karlı’nın,Aybüke Buğdaycı’nın,İrem Nur Uz’un,Taha Yasin Çetin’in,Elif Hüda Ağaç’ın,Hamza Berat Koskalan’nınve Güler Kaya’nın Öğretmeni…..

 

こんにちはアルズさん、

私は、アンカラのエティメスグット市にある2006,7年生まれの小学校2年生51人の生徒の担任をしています。子ども科学雑誌で子供俳句大会について知り、とても興味深く思いました。俳句については全く知識がありませんでしたので、すぐに(JIKADの)ホームページを見ました。俳句というのは、私たちの心のどこかに隠れて存在しているけれど、まだ名前の付けられていないもののように思いました。そして、ホームページを見ているうちに、その名前がhaikuであるとわかったのです。

子供たちに、すぐにでもこの大会について話をしたくてたまりませんでした。できると確信していたんです。なぜなら、1年生の時から文を書いたり算数の問題を解いたりしてきたことが、絵を描くのにも役立つと考えたからです。上手な絵である必要はなく、文章や問題をどう表現するかということが大事なのです。二つの大きな耳と長いホースなら象、まあるい顔に長い耳、ニンジンをつけたらウサギ、ぼさぼさの色のついた髪の毛に赤いまん丸の鼻は道化師、というように十分説明できるわけですから。

生徒たちに話をしました。でも、一つ問題がありました。子供たちには夢がなかったのです。というよりは、夢が夢というものであるということを知らなかったのです。エティメスグット市は低所得者層の多い地域で社会的水準も低く、子供たちは、大人たちの物質的な豊かさに対する夢を自分たちの夢だと思っていたのです。長い時間をかけて、子供たちと一緒に素敵な夢について話し合い、想像を膨らませました。どの授業も必ず、夢と関連付けて取り上げるようにしました。ホームページを参考に、子供たちに俳句の決まりをせつめいしました。そして、いよいよ書く段階に来たのです。自由課題授業で、いろんな俳句を作りました。誰もが、すごくわくわくして楽しそうでした。ある生徒は、「先生、私が入賞しなくても、友達が入賞したらすごくうれしい」といいました。そして、俳句を郵送しました。

生徒たちは俳句が大好きになって、何でもかんでも俳句にしてしまうくらいになりました。結果として俳句大会で入賞しなくても、「夢や空想」「感情の視覚化」「詩への愛着」など得るものは多かったです。でも、結果発表をドキドキしながら待っていたところ、なんと大賞が1つ、入賞が3つというではないですか!子供たちの心の底からの感情を審査員の方々が感じてくださったのだと、お金では買えない何にも代えがたい嬉しさでいっぱいです。ただ残念なのは、郵便代がないために俳句を送ることのできなかった子供がいることです。二人の生徒の郵送料はクラスとして出してあげたのですが、この生徒のは見逃してしまったようです。

入賞者に賞品が贈られて来たら、学校で全校生徒を招待して「俳句の日」を設けようと計画しています。そこで俳句とは何かということを紹介し、入賞した人のもしなかった人のもみんなの俳句を展示しながら、経験した感動を発表することにしています。

子供たちから、そして私から、みなさんに心からお礼を申し上げます。

ハフィゼ ミフリバン セゼル

私は、下記の子供たちの教師です。

 

Son Güncelleme: Cuma, 23 Mayıs 2014 13:15
 




Arama

Üye Girişi



Etkinlik Takvimi (Events)

Last month January 2018 Next month
S M T W T F S
week 1 1 2 3 4 5 6
week 2 7 8 9 10 11 12 13
week 3 14 15 16 17 18 19 20
week 4 21 22 23 24 25 26 27
week 5 28 29 30 31

Galeri

Anketler